söndag 22 januari 2012

DIY: Papperbollar


De här pappersbollarna är ett exempel på ett misslyckat projekt som trots allt blev helt ok. Jag hade egentligen tänkt göra de här superfina pappersbollarna men min hybris gjorde att jag inte riktigt fick till det. Jag tänkte liksom att "vad sjutton, det kan väl inte vara så klurigt att fixa till de där", men  det var det ju. Istället blev det dessa lite enklare, men ändå ganska fina som nu hänger i köksfönstret. 

Nu kan jag dock glädja alla som blev sugna på att göra originalet att jag i efterhand hittat en jättebra beskrivning som går att ladda ner här. Jag tänker definitivt göra ett nytt försök, för de är ju så otroligt fina.


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad glad jag blev när jag hittade hit av en slump! Så mycket fina grejer du gör, helt i min smak, hit kommer jag gärna tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Jag ser inte riktigt, är dina lite plattare än originalet liksom? Fina ser de ut, hursomhelst.

    SvaraRadera
  3. Till sommaren hade jag velat göra såna bollar...undrar om det funkar med vaxduk? Ditt citronrecept tidigare måste provas, helt klart.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det var jättefina pappersbollar. Sugen på att göra sådana i olika storlekar och hänga i barnens rum. Men, tiden verkar inte räcka till...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...