lördag 6 augusti 2011

En 5-årings dag


Igår fyllde yngsta sonen år. Min minsting har blivit stor och börjar snart sitt sista år på dagis.  Trots en riktigt barnslig tårta med marängbottnar, hallon och hemgjord chokladsås var han så uppe i varv att han inte ens smakade på den.
Eftersom födelsedagsbarnet är yngst så stod vi inför i-landsproblemet att inte ha någon självklar "stor" present att köpa. Saker som cykel, studsmatta, pool och sparkcykel finns redan och inte var han till någon större hjälp själv som i allra första hand önskade sig ett tändningslås med nyckel till sin tramptraktor. 



Eftersom han älskar att bygga och brukar konstruera de mest avancerad fordon med hjälp av stolar, leksaker och mina köksredskap så fick han en ratt och en ritning över en instrumentbräda som han  ska bygga tillsammans med sin pappa. Instrumentbrädan ska vara lätt att flytta på så att han kan ställa den där han vill ha den i sina byggen. Den ska självklart ha nyckel med tändningslås (någon som har något tips om hur vi löser det!?), växelspak, olika mätare och självklart en sportknapp.


Som den bonnpôjk han är fick han även lite andra saker som han längtat efter: ett cowboy-kitt, en raggarbil och en rejäl traktor.
.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker också att det är svårt med presenter till killar. Min nioåring har precis fyllt år, hjälp så svårt. Lättare med mina flickor tycker jag.
    Ha en fin dag
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Mums, vilken tårta!
    Vad roligt att du också ska börja virka! Då kan vi ju inspirera varandra! Att virka med mattrasor tycker jag ocks verkar kul, skulle gärna virka en stor korg av det.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Vad kul du fann din väg till mig. fint här, och många grattis till den Lille store som fått så många fina presenter. inget bra tips dock, men ni kommer säkert på något bra..så mycket goda ideér och härlig miljö här. kommer absolut åter.

    kram en lördag, Lycke

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...