lördag 21 maj 2011

DIY: Byrå blir drivbänk


För några veckor sedan köpte jag en byrå på Blocket till yngsta sonen. Den lilla IKEA-byrå han hade innan har framkallat många nervsammanbrott: alldeles för liten och så usel kvalitet, lådor som hoppar ur och bågnar i botten. En del i mig ville bara hiva den på påskbrasan men så har jag ju en annan sida som genast ser nya användningsområden i gamla saker. Eftersom jag är i odlingstagen insåg jag snart att byrån blev en perfekt liten drivbänk. Efter en ytterst lite arbetsinsats i form av lite skruvande och fixande hade jag ytterligare en liten söt odlingslåda. Själva byrålådorna kommer jag också att spara, har redan planer för dem.

5 kommentarer:

  1. Bra att ta vara på kasserade saker. Lådorna kan du också odla i. Såg i Trädgårdsfredag för någon vecka sedan hur man gjorde odlingslådor för kryddor av byrålådor. De placerades på en stege vid uteplatsen. Då är kryddorna nära. Lycka till med odlingen!

    SvaraRadera
  2. Åh, den påminner väldigt mycket om byrån jag har i pysselrummet. TOTALT värdelös. Men nu förstår jag ju att den troligen inte var menad att användas som byrå, utan som drivbänk. :-D Vad ska jag använda lådorna till? ;-)

    Förresten, har mina mail om pysselstafetten kommit fram till dig? Jag har använt mailadressen här på sidan.

    Önskar dig en härlig söndag!! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad smart! Och vad fint av dig att återvinna så bra :)

    SvaraRadera
  4. Härlig återvinning! gillar massor

    SvaraRadera
  5. Det är nått jag kom på med för ett bra tag sen. Att använda byrålådorna som drivbänk i stället än åh låta den stå i ett hörn. För någon byrå funkar den inte som eftersom skivorna bångnar så eländet fastnar i nästa låda. Så nu skall de fixas med fyra lådor o byrån kommer få stå i hörnet av balkongen här. Och lycka till med odlingen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...